Колоритна комбинативност в модата

14 Юни 2020 | 09:18
0 коментара
Любопитно

Впечатлението за чист и наситен цвят се засилва от съседството на контрастен на оценявания цвят - съчетания на синьо и оранжево, виолетово и жълто, червено и зелено. Комбинацията на светъл и тъмен тон подсилва впечатлението за яркост и чистота на светлия цвят, докато тъмният илюзорно губи част от своята наситеност.

За разлика от други видове дизайн - като отново се сещаме за сходствата с живописта - дизайнът на облекло и обувки предполага неизброими комбинации от цветови решения и систематизирането дори на базовите композиционни похвати е обемен процес. Дизайнерът на облекло работи с цвета, като ползва възможностите и специфичните особености на неговия носител - материите и материалите, ползвани в завършеното изделие. Цветовете в облеклото не са умозрителни определения или абстрактни стойности, а веществени и силно характерни носители на качества. Дрехата, в голяма степен независимо от композицията на пространствените елементи, като колорит може да бъде намерена при комбинация, базирана на цвета, структурата и характера на материите. Една композиция може да се доразвие като се ползва група от еднакви по  плътност едноцветни материали - в различни като брой цветове и количествено присъствие комбинации. В същата композиция един или няколко от материалите биха могли да имат определена прозрачност и тази прозрачност, насложена върху друга материя или човешката кожа, да генерира нов, реално несъществуващ, цветен тон. Възможностите за творческо решение се умножават, ако в цветната комбинация от материали бъдат добавени един или повече декорирани материали - райе, каре, лаконична или по-сложна орнаментална композиция от абстрактни, геометрични или стилизирани, натуралистични форми и елементи. Разполагаме с многобройни и с различни като динамика и мащаб, композиционни решения. Само на пръв поглед „простички" комбинаторни решения,които поставени в основата на общата композиция, дават интересни и нови посоки в развитие на колорита - промяна на количеството на един или повече от ползваните различни материали, промяна на тяхното разположение - в общата композиция и по отношение на човешката фигура и т.н.

 

Източник: онлайн магазин Mes.bg

Добавете Вашия коментар

TOP